کاهش مرگ و میر با مصرف قهوه

18 دسامبر 2015- باوجود تعداد زیاد مصرف کنندگان قهوه جای تعجب نیست که محققان علاقه مند به بررسی اثرات آن بر سلامت افراد باشند. در حال حاضر، یک مطالعه جدید شواهد بیشتری را فراهم کرده است که نشان می دهد قهوه برای سلامت ما مفید است، در این تحقیق مشخص گردید مصرف 4 تا 5 فنجان قهوه حتی قهوه ی کافئینه، در روز ممکن است خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد .

این مطالعه شواهد بیشتری را درباره ی علل کاهش خطر مرگ زودرس با نوشیدن قهوه ارائه داده است.

نتایج این تحقیق در مجله آمریکایی Epidemiologyمنتشر گردید، پژوهش حاضر آخرین مطالعه از مطالعات مرتبط با قهوه است که توسط  دکتر  Erikka Loftfield، از بخش اپیدمیولوژی سرطان و ژنتیک در موسسه ملی سرطان انجام شده است.

در مجله ی Medical News Today گزارش یکی از این مطالعات در ماه ژانویه منتشر گردید، که در آن دکتر Loftfield  و همکارانش نشان دادند چگونه نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به ملانوما را 20 درصد کاهش دهد.

در حالی که تحقیق اخیر هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و کاهش مرگ و میر بر اثر سرطان را مطرح نمی کند، اما نشان می دهد که نوشیدن قهوه به طور منظم می تواند خطر مرگ ناشی از تعدادی از عوامل، از جمله بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد.

برای رسیدن به این یافته ها، دکترLoftfield و تیم او از گزارشات افرادی (90317 فرد بالغ) که در غربالگری سرطان پروستات، ریه، کولورکتال و تخمدان در فاصله ی سالهای  1998 تا 2001  شرکت کرده بودند، در مورد عادات نوشیدن قهوه استفاده نمودند. هیچ یک از شرکت کنندگان در ابتدای تحقیق به سرطان مبتلا نبوده و هیچ سابقه بیماری قلبی عروقی نداشتند.

نتایج نشان می دهد میزان خطر مرگ ناشی از علل مختلف، از جمله دیابت، بیماری قلبی، بیماری های تنفسی، آنفلوانزا و خودکشی در طی 10 سال برای افرادیکه چهار تا پنج فنجان قهوه در روز مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشند، کمترین میزان است. در طول متوسط ​​10 سال پیگیری، 8718 مورد مرگ و میر رخ داده است.

خطر مرگ در افرادی که 2-3 فنجان قهوه  در روز مصرف می کردند، نیز کمتر است ، کاهش خطر مرگ در افرادی که قهوه بدون کافئین یا افزودنی های حاوی قهوه را مصرف می کردند، نیز مشاهده می شود.

علاوه بر این، محققان دریافتند که مصرف تا پنج فنجان قهوه در روز - معادل 400  میلی گرم کافئین - با خطرات بهداشتی طولانی مدت ارتباطی ندارد.

در حالی که در تحقیقات گذشته مصرف قهوه را با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان کبد در ارتباط می دانستند در این مطالعه هیچ ارتباطی بین نوشیدن قهوه و کاهش مرگ و میر بر اثر سرطان به طور کلی یافت نشد. دکترLoftfieldمی گوید: این مسئله ممکن است به این دلیل باشد که قهوه خطر مرگ و میر را در برخی سرطان ها نه همه ی انواع کاهش می دهد.

یافته های این مطالعه همچنان پس از در نظر گرفتن تعدادی از عوامل موثر، از جمله وضعیت سیگار کشیدن، مصرف الکل و رژیم غذایی ثابت باقی ماند.

دانشمندان هنوز از چگونگی کاهش خطر مرگ با مصرف قهوه اطلاع کامل ندارند، اما فرضیه آنها اینست که نوشیدن قهوه ممکن است خطر مرگ و میر را توسط تاثیر مطلوب بر التهاب، بهبود عملکرد ریوی، بهبود حساسیت به انسولین و افسردگی، کاهش دهد.

منبع:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/304294.php